Darmouth-Weymouth

Om 7 uur werden wij gewekt door de eerste zonnestralen die door de patrijspoort van onze hut begonnen te schijnen. Na een spookachtige dag wat hier heel normaal is, en een laag hangende bewolking en motregen was dit een aangename verrassing. Wat een verschil met de vorige dag! Meteen om 7.30 uur vertrokken uit Darmouth en snel op de rivier onze zeilen gehesen. Op open zee hadden we al gauw de wind lekker in de zeilen en gelukkig wederom uit een goede richting. Na een uurtje konden we ons zelf beetje voor beetje uitpellen totdat we in onze korte broek zaten en heerlijk konden genieten van het zonnetje in de kuip. Met 20 /25 knopen wind (5/6 Bf voor de niet zeilers) zat de vaart er lekker in. Plots zagen wij in de verte een boot die pirouettes aan het draaien was met een vieze rook wolk boven zich . Toen we dichterbij kwamen zagen we dat het een oorlogsschip was die waarschijngelijk oefeningen aan het doen was . Na 53 mijl en 9 uren varen kwamen wij in Weymouth aan, en mochten wij met de Johanna in het centrum aan de kade afmeren. Natuurlijk was het nu weer tijd voor het welverdiende scheepsbittertje.

Wink

Duncan

He luitjes dat klinkt goed allemaal. Nog veel plezier !!