Weymouth-Yarmouth (eiland Wight)

Weer vroeg vertrokken voor een tocht van 35 mijl naar Yarmouth. Het weer is prima, droog en af en toe een zonnetje. Wat een imposant gezicht die witte krijtrotsen bij het naderen van het eiland! Yarmouth heeft een mooie marina waar veel zeilwedstrijden worden georganiseerd.

Wij krijgen een mooie plek toegewezen, maar moeten na twee nachten voor 11 uur weer vertrokken zijn, omdat er een vloot schepen voor de wedstrijd gereserveerd hebben.

De volgende dag is het weer erg slecht. De hele dag regen. Wij besluiten de bus te nemen, en zijn naar het bekende “Osbornhuis”geweest. Dit was v.a. 1840 het buitenverblijf van koningin Victoria, haar man koning Albert en hun 9 kinderen. Wat een Prachtig huis!

Buiten gekomen regent het nog steeds. Weer de toeristenbus in, en dan maar van het landschap genieten. In de bus zijn de ramen beslagen dus helaas weinig van de omgeving kunnen zien.

Dan maar even bij het stoppunt voor de garlicfarm uitstappen. Hier wordt knoflook verbouwd en geëxporteerd over heel Europa. Ook maken ze allerlei producten met knoflook. Dus alles even proeven en lekker stinken. Als het tijd wordt om weer richting haven te gaan, slaan wij het bus boekje open en blijkt de laatste bus over 5 minuten te gaan. Met nog een half uur lopen kunnen we deze bus op onze buik schrijven. Dan maar een taxi bellen, maar helaas deze rijdt ook niet. Dan blijft er een optie over.... Een uur lopen door de regen naar de dichtstbijzijnde bushalte.

Na een half uur lopen komt daar ineens onze bus aan rijden. Deze heeft een half uur vertraging gehad. Eindelijk mazzel voor ons! Als 3 verzopen katjes de bus in, terug naar de haven. Al met al een erg natte, maar toch een leuke dag gehad.

Duncan

Haha wat een verhaal zeg..... Uiteindelijk nog opgedroogd ??
Groetjes.uit NL.