Cherbourg – Guernsey

Scilly Islands 2(Cherbourg – Guernsey)

Hierbij het tweede verslag van de reis van de Johanna naar de Scilly Islands.

Wat leuk om jullie reacties te lezen, we gaan proberen jullie met wat foto's en verhalen onze verdere tocht te beschrijven......

Vanmorgen 30 juni, vroeg uit de veren en water en diesel getankt in Cherbourg. Ook heel even het internet op om de “Grib files” te downloaden om de windverwachting voor de komende week even binnen te halen en onze vaarplan daarop aan te passen.

Als blijkt dat de windverwachting eigenlijk een beetje tegenvalt, 10 tot 15 knopen wind en soms nog minder, besluiten we om ons oorspronkelijke vaarplan niet aan te passen en de reis voort te zetten naar Guernsey om daar even rond te kijken en de boodschappen voor de aankomende dagen te doen. De wind staat gunstig en we kunnen zeilend richting de ”Alderney Race” de passage tussen het vaste land van Frankrijk en het eiland Alderney.

Hier is de stroming erg sterk en moeten we met goed tij hier passeren.

Het is nu 7 uur en we zijn inmiddels op Guernsey aangekomen, we liggen in de buitenhaven aan de steiger. Vandaag was een bijzonder mooie dag met uitstekend zeilweer. Net even een rondje door het stadje gelopen en op een terrasje een Engels biertje gescoord.

Morgen overdag zullen we hier nog de nodige boodschappen inslaan voor de overtocht naar ons einddoel, de Scilly Islands. Dit is ongeveer 180 mijl varen (ca. 36 uur). Ons plan is om op 's avonds met afgaand tij te vertrekken zodat we vrijdag ergens in de ochtend op de Scilly Islands zullen aankomen.

Hierover zullen we jullie weer berichten vanaf de Scilly's.

Renate

Wat superleuk om te horen dat het allemaal spoedig verloopt!
Het thuisfront staat te popelen om maandag richting Newquay te vliegen en ons bij jullie aan te sluiten!
Maar aan jullie de eer om de Scilly eilanden als eerste te bewonderen!
Jullie hebben je naam waargemaakt.. Stoere zeebonken ;)