Hoogstaand bezoek

Dag lieve allemaal,

Na een mooie zeiltocht van zo'n 9 uur varen komen wij aan in de rivier waar het plaatsje Bénodet zich bevind. Met een stroomsnelheid van 4 knopen mee gaan wij als een tierelier. Het lijkt ons leuk om weer eens aan een mooring te liggen (ankerbal) Maar stiekem komt dit Paul goed uit want dan hoeft hij met deze sterke stroming de Johanna niet aan de kant te leggen.

Met de speciale pikhaak hebben wij de bal meteen goed te pakken. Voor wij goed en wel de Johanna weer een beetje aan kant hebben krijgen wij bezoek! Twee heren van de douane komen aan boord, en alle papieren moeten overhandigd worden! Er worden wat vragen gesteld en dan vertrekken ze weer. Wij willen toch even vaste land onder onze voeten, dus Vincent fungeert weer als taxi met het rubberen bootje...steeds weer blij als wij de kant weer droog hebben gehaald! Blijkt achteraf dat er vanuit de haven speciale taxibootjes zijn! Maar ach wij houden toch van avontuur.. Na de volgende dag de voedsel/water voorraad te hebben aangevuld en het badplaatsje Bénodet te hebben bezichtigd, is het plan om de volgende dag koers richting Camaret te varen.

Tocht naar Camaret was letterlijk een mijl om zeven.. pal tegenwind dus veel gekruist. Maar de aankomst met de mooie ruige kustlijnen, en de prachtige vuurtoren maakt veel goed! Het weer is bewolkt maar een prachtige lucht met schitterend wolkendek zorgt ook voor mooie plaatjes.. Camaret is een mooi kustplaatsje en er liggen veel wrakken van boten welke aan de grond zijn gelopen. Erg bijzonder om te zien. Vincent is vandaag jarig dus de slingers opgehangen en vanochtend aan de taart. Of het aan de slingers ligt of aan Paul zijn ongeschoren baard weet ik niet, maar wij kregen zojuist weer bezoek van 5 mannen van de Douane! Weer alle papieren boven tafel en een paar mannen door de boot....

Yvonne

Joehoe....Vincent van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Door al die mooie vakantieverhalen van je ouders zou ik dat bijna zijn vergeten. Ben je verwend met lekkere franse croissants? je verjaardag wordt vast thuis ook nog gevierd....veel plezier. dikke kus Yvonne-Mario-Stijn_Amy

Yvonne

en toen ...en toen......nu ben ik natuurlijk wel erg benieuwd hoe het verhaal met al die douane mannen op de boot afloopt ;)
Volgens mij hebben jullie het helemaal naar jullie zin. Klinkt fantastisch deze reis. Geniet nog met volle teugen van de laatste week voordat jullie weer aan het werk moeten.
xxx
vonne

Yvonne

kijk net even op het kaartje....maarre...zijn jullie eigenlijk eind volgende week wel terug? 't lijkt erop dat er nog een flink eind gevaren moet worden of gaat het straks op volle kracht zodra jullie bij de Belgische waren komen?
enjoy....

marcel en bianca

Allereerst Vincent gefeliciteerd met je verjaardag. Verder lezen we alle verhalen en bekijken alle fotoos maar reageren is niet onze sterkste kant hoor. In ieder geval aan jullie allen daar veel plezier met het vervolg van de reis en behouden vaart.

Miranda en Peter

He Vincent,

speciaal voor jou....
lang zal hij leven, lang zal hij leven en zo verder....en zo verder....
een heel fijne dag toegewenst en de groetjes aan de rest van de fam.

Christa van de Wouw

Van harte Gefeliciteerd! Jullie hebben echt een super vakantie zo te horen. Wat een ervaringen allemaal weer.
Veel plezier nog met de reis en een veilige thuiskomst!

Liefs Christa

Anneke

Sorry, is er helemaal tussendoor geschoten. Vincent van harte gefeliciteerd!! Als je jarig bent in de vakantie dan vier je het heel vaak. Vraag maar aan Kai. Spannend al dat hoge bezoek. Dikke kus uit Veere

Joop & Conny

Ach ach, wat een macho gedrag toch vaak van die douane..met 5 man sterk nog wel...de Firecrest weet er alles van...maar goed, geen problemen verder.
Goede vaart verder!