Droogvallen op Belle Ile!

Na een zwaar bewolkte tocht richting Belle Ile met gelukkig wel een lekker windje uit de goede richting, varen wij precies op tijd de mooie haven van Belle Ile binnen. De sluisdeuren van de binnenhaven staan open en wij kunnen aan een Nederlands schip afmeren. Bij gebruik van de boegschroef horen wij en vreemd geluid, en deze reageert niet naar behoren.

De volgende dag zijn wij het eiland op de fiets gaan verkennen. Het was redelijk weer en er kwamen weer allemaal herinneringen van 2008 naar boven van het eerdere bezoek van Belle Ile met Oceanpeople .

Tijdens een bezoek aan het kasteel was er net een generale repetitie van een opera. Wij hebben met grote bewondering een uur lang als enigste toeschouwers mogen kijken en luisteren. Wat was dat bijzonder!

S 'avonds kennis gemaakt met de Nederlandse buren Mieke en Karel. Zij varen met hun zelfgebouwde schip(!) richting Middellandse zee.

Paul wil toch nog naar boegschroef kijken, want waarschijnlijk is er een breekpen gebroken. Het plan is om de volgende dag droog te vallen zodat hij er makkelijk bij kan... Spannend..

Het droogvallen was erg spannend want Paul bleek de boot iets te ver van de kant af te hebben gelegd, en voor dat wij het wisten stond de Johanna al op haar kielbalk... Een aantal bezorgde Franse mannen kwamen met lijnen en grote wielbanden om voor de zekerheid de boot nog extra ondersteunen.

Het viel allemaal nog mee met de boegschroef. Zonder problemen dreef de Johanna met hoog water weer lekker in het water. Het plan is om de volgende dag als de weergoden een goede wind voorspellen richting Bénodet te varen. Dit is een stad aan het vaste land aan een rivier.

Ester

Spannend hoor de eerste keer droogvallen. Je merkt dan pas hoe veel water in korte tijd verdwijnt. En weer terugkomt natuurlijk. Wij zijn via de Spaanse Pyreneeën in een keer naar huis gereden (1600 km). Morgen weer aan het werk. Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. X Ester

Miranda en Peter

He Kanjers,

Super om te lezen dat het allemaal zo goed gaat. Geniet er lekker van en we spreken elkaar weer in september.

Groetjes,

Miranda en Peter