Les Sables d'Olonne- Ile de Yeu

Dag allemaal,

Het plan om koers te zetten richting het eiland Ile de Noirmoutier is halverwege de zeiltocht gewijzigd richting het kustplaatsje Les Sables d'Olonne.

Paul en ik vroeg uit de veren zodat de kids nog lekker kunnen doorslapen. Het is nog waterkoud maar met een warme kop koffie vinden wij dit een heerlijke manier om de eerste mijlen te maken. Als wij de haven achter ons laten blijkt al snel dat er een behoorlijke golfslag is. In combinatie met een scherp aan de windse koers is dit geen pretje. Allemaal (behalve de kapitein) een beetje katterig..

Na veel kruisen en daardoor extra mijlen af te leggen besluiten wij Les Sables d'Olonne aan te doen. Ondertussen is het flink gaan regenen en zijn wij blij als wij een mooi plekje op een ruime zijsteiger krijgen. Wij liggen op een steiger waar allemaal nieuwe boten worden afgebouwd. Wel leuk om te zien. Ze komen helemaal kaal en in plastic verpakt aan en worden hier verder afgebouwd en aangekleed.

Voor de rest is het niet echt een bijzonder mooi stadje en weinig te beleven, dus de volgende ochtend vertrekken wij weer richting het eiland Ile de Yeu. De wind is gunstig en met gemiddeld zes knopen gaat de tocht zeer voorspoedig. Op het eiland Ile de Yeu samen met Anne de was gedaan, en hebben wij de vouwfietsen uit de bakskisten gepakt en even uitgeprobeerd. Het blijft een verassing die Johanna. Wij komen nog dagelijks spullen tegen waarvan wij nog niet wisten dat wij ze hadden!

De fietsen zijn nog in perfecte staat. Zelfs de banden zijn nog hard! S'avonds lekker uit eten geweest in de binnenhaven. Heerlijk zeevruchten in romige knoflooksaus. Zelfs Paul en de kids gaan steeds vaker voor vis! Het is ook zo heerlijk vers dat het bijna je bord nog afzwemt.

De weersverwachting zijn morgen zeer gunstig voor Belle Ile dus vroeg naar bed en vroeg uit de veren...

Tot in Belle Ile!

anneke

Jullie zijn lekker bezig!

Heel heel lang geleden ben ik ook in de buurt geweest, schilderachtig mooi, maar ook het eiland ile d're erg plat en zanderig. Behouden vaart en verder nog veel plezier.
dikke zoen

Monique

Leuk verhaal weer, het schrijfstokje is goed overgenomen. Ik kan de wind bijna voelen. Ik hoop dat de katterigheid inmiddels verdwenen is. Paul speelde natuurlijk wel een beetje vals hรจ? Die had een voorsprong qua inslingeren. Ben benieuwd of jullie goeie wind hebben en een beetje volgens plan kunnen varen. De beloning is vast weer een lekker vers visje.
Veel plezier op het water en op naar het volgende verhaal.