Bedankt Stoere Zeebonken!

Dag lieve allemaal,

Hierbij neem ik het stokje van Cor over. Zo mooi als Cor de reisverslagen kon neerzetten zal mij waarschijnlijk niet lukken.

Stoere zeebonken; Cor, René en Floris wij willen jullie nog super bedanken dat jullie de Johanna het (waarschijnlijk) zwaarste stuk van Lissabon naar la Rochelle veilig hebben afgemeert!

Cor en Floris zijn inmiddels weer veilig thuis aangekomen, en René heeft zich weer met Ester en de kids verenigd om de vakantie verder voort te zetten. De tweede dag hebben wij nog heerlijk bij Ester en René op de camping gezwommen en gebarbecued. Het was heerlijk weer en erg gezellig.

Na Rochelle nog een dag bezichtigd te hebben zijn wij de derde dag naar het eiland Ile de RĂ© gevaren. Dit is een pittoresk eilandje met leuke oude straatjes, maar wel erg toeristisch. We moesten tussen 1 uur voor hoog water en 2 uur na hoog water binnen de havenkom liggen anders gingen de sluisdeuren dicht en konden wij er niet meer in. Heel bijzonder om te zien hoe de 'vissenkom' waar wij in lagen gevuld met water bleef en de rest van de haven droogviel.

Vandaag om 11 uur rustig vertrokken voor een tocht van 5 uur richting les Sables d'Olonne. Het weer is bewolkt, en de Johanna heeft sinds 1 jaar voor het eerst een regenbuitje gehad. Wij vonden deze afkoeling niet zo erg. Lekker binnen zitten met een boek is ook voor een keertje geen straf. Morgen is het plan om de koers verder richting Ile de Noirmoutier te zetten. Dit is een tocht van 50 mijl. Tot de volgende keer! Groetjes, Paul, Renate &kids

Reacties

Reacties

Marcel en Petra

Fijn dat jullie zo genieten en het blijft leuk om te lezen wat jullie mee maken.

Kus van ons

Cor en Floris

Wij, Floris en ik, hebben het ontzettend graag gedaan om de Johanna ook het moeilijkste stuk langs de Portugese Noord en door de Golf van Biskaje te zeilen. Een unieke ervaring om dit samen met Paul, René en mijn zoon te doen. Ik denk dat ik jullie hiervoor moet bedanken.
En wat betreft de verhalen, als ik dit zo lees gaat dat best goed komen denk ik.
Geniet en laat ons nog meegenieten via jullie verhalen en mooie foto's.
Groet en een behouden vaart,
Cor en Floris

Joop & Conny

Leuk leuk! Hoop nog deze (na)zomer eens aan boord te stappen ergens langs het IJsselmeer. Goede vaart en veel plezier!

Ester

De mannen hebben zeker goed gewerkt. Een ervaring rijker! Wij hebben de Spaanse Atlantische kust onveilig gemaakt en zijn nu dode stieren aan het zoeken in Pamplona. Daarna op weg naar de Spaanse Pyrineen.

mama

heb je mail gelezen ik vind het geweldig wat genieten jullie ik heb een geweldege verjaardag gehad jullie hebben lekker weer hebben de kinderen het ook naar hun zin kus en liefs van oma mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!