Viana do Castelo

Hallo allemaal,

Het is nudinsdag23.00 uur en we zitten na een heftige tocht even bij te komen in Viana do Castello. We zitten nu op een terras met ongeveer 20 graden, een heel verschil met de temperatuur op de oceaan, bij het binnen varen vanmiddag laat viel er een zeer warme deken over ons heen, van ca 15 graden op zeevoeren we de haven in met ca 35 graden.

Na ons uitgesteldevertrek uit Sines op zondagochtend bleek al snel dat we de juiste beslissing hadden genomen om even een dag te wachten. Ook nu stond er nog een stevige bries welke ons de eerste uren allemaal parten speelden. Het 'inslingeren' was begonnen en de zeegang maakte dat we er alle 4 last van hadden.

De windrichting, de zgn Portugese Noord, we waren hier al voor gewaarschwd, stond uit het noorden en bleef daar ook de hele trip staan. We moesten dus de gehele trip op de motor, zeer frustrerend voor een zeilboot.Ook de vooruitzichten voor ons vervolg morgenochtend vroeg naar La Coruña, ongeveer 35 uur varen, zijn voor wat betreft de windverwachting niet erg positief.

We kijken uit naar de reacties en zullen ons weer melden vanuit La Coruña.

Groeten van de Zeebonken.

Marcel hoogkarspel

Stoere zeebonken komt nu helemaal tot zijn recht !!
Zo te horen hebben jullie een spannende trip gehad,
Wij wensen jullie nog Hele mooie zeildagen toe met niet te veel storm, geniet ervan.

Groetjes,

Petra en Marcel

DirkJan en Gerie

We denken veel aan jullie en wensen jullie een wat rustiger tocht met veel wind achter.
succes

Monique

Inmiddels goed ingeslingerd allemaal? Klinkt wel even anders dan de trip in mei. Jammer dat jullie niet kunnen zeilen, want dat is toch eigenlijk wel de bedoeling. Ben benieuwd of de Portugese kust mooi is en of jullie daar van kunnen genieten.
15 graden zonder regen daar klinkt trouwens toch nog beter dan 19 graden met de hele dag plensbuien hier. Ik denk dat wij al met al net zoveel water om ons heen hebben als jullie :-)
Veel plezier en goeie wind en tot het volgende schrijfsel weer!

Groetjes,
Monique