Cagliari (I) - Cartegena (SP)

Hallo allemaal,

Hier dan ons verslag van de reis van Sardinië naar Cartegena in Spanje.

Na eerst wat rondgezworven te hebben in de haven van Cagliari om deJohanna uit te klaren bij de douane en een zoektocht naar een tankstation konden we uiteidelijkaan de reis van ca 500 mijl beginnen om onsnaar Spanje te brengen.

Dinsdag om half 9 's avonds konden we uitvaren en stond er een 20 (5 bft)knopen wind uit de goede richting. Deze wind hield aan tot donderdag avond en ook de windrichting bleef goed. Prachtig zeilweer dus. Onderweg een groepje dolfijnen gespot welke voor de Johanna uit een beetje met de boot aan het spelen waren. Paul kon hier een paar mooie plaatjes van schieten.

Het koken lukte prima zodat we onderweg heerlijk gegeten hebben.

Op een enkele passerende en ons spottendecruiseschip nawaren we op deze trip alleen op de wereld. Het zeilen 's nachts blijft toch speciaal,donker en bij helder weer staan er zoveel sterren dat deze niet te tellen zijn. Ook Venus stond heel helder aan de hemel.

Zaterdag om half 1 in de middag kwamen we in Cartegena aan en stond Norbert ons op te wachten op de steiger. Hier hebben we afscheid genomen van Peter die 's avondsterug naar Nederland vloog. In Cartegenahebben weLa noche de los Museos meegemaakt met muziek en heel veel menssen op straat op zaterdag avond. Ook nuis er weer heel veel te doen in de stad. Dit verzacht enigsinds de pijn van het verwaaid liggen ( windkracht 8 tegennaar Gibraltar).

Wezullen nu als de wind het toelaat morgenochtendonze reis voortzetten.

Tot ons volgende verslag vanuit Gibraltar.

Monique

Leuke verhalen en leuke foto's!
Jammer dat jullie nu niet verder kunnen, maar een onverwacht feestje in zo'n stad moet toch leuk zijn.
Vandaag nog weekend vieren en dan morgen goeie wind en een nieuwe "werk"dag.
Ben benieuwd wat jullie op je weg naar Gibraltar allemaal te zien krijgen. Dicht genoeg langs de kust voor de apen?

Conny

Knap gedaan jongens! So far so good :) Op naar Portugal.

Sjoerd Oosterman

Hoi Zeeschuimers, mooie reis gehad zo te lezen, en dolfijnen lanszij, wat geweldig. Geen zeeziekte gehad onderweg? Hoop dat jullie een beetje goede wind krijgen naar Gibraltar toe, Goeie reis naar Portugal.