Soumia - Messina(It)

Hallo allemaal,

8 mei: Na 4 dagen onderhoud en vooral wachten op actie in de haven van Sounio konden we om half negen 's avonds eindelijk vertrekken naar onze eerste bestemming, het kanaal van Corinthe. Een heldere avond met weinig tot geen wind. Op de motor met afen toe een zeil bij langs Athene met een bijna volle maan.

's Morgens om ca 7 uur kwamen we aan bij de ingang van het kanaal, hier ontbeten en wachten tot de vlotbrug aan het begin van het kanaal opengaat voordat we het kanaal door mogen.

Het langzame varen gaf ons de gelegenheid om foto's te maken en kon Paul zijn filmkunsten showen.

Bij het uitkomen van het kanaal hetzelfde weerbeeld als de vorige avond, weinig tot geen wind, dus motor aan en op naar Keffelina. Overdag konden wij wat experimenteren met de zeilen. De nacht door om 's morgens rond negen uur de haven van Keffelina in te varen. Hier worden we begroet door een zeeschildpad van wel 80 cm. Een raar gezicht zo'n kop net boven de waterspiegel.

In de haven de boot uitgeklaard en onze laatste voorbereidingen getroffen voor de oversteek naar Italië later op de dag.

Na een laatste kop koffie op de wal, met wifi, het laatste contact met het thuisfront waarna we de boot starten om af te varen naar Messina op Sicilië. Buiten bleek er meer wind te staan dan de weerkaarten aangaven en hebben we de zeilen gehesen. De wind trok aan en ook de windrichting stond goed en zo konden we al zeilend de nacht in richting Italië.

11 mei vrijdag, op ongeveer 30 mijl uit de kust weer een schildpad langs onze boot, al zeilend komt nu ook langzaam de kustlijn van Italië in zicht. Na het eten, Tagliatelle, we zijn tenslotte in Italië komt er een klein redelijk uitgeput jong vogeltje onze boot binnen vliegen, snel foto- en filmapparatuur gepakt voordat het vogeltje weer gevlogen zou zijn. Ook spotten we op enige afstand een paar dolfijnen welke samen aan het springen zijn. Om half 5 plaatselijke tijd aangemeerd in Messina.

12 mei: Peter is aan boord gekomen en na een welkome douche gaan we ons nu opmaken voor de overtocht naar Sardinië. Vanuit hier zullen we weer van ons laten horen.....

Gerdy

Wij volgen jullie met plezier, maar het meeste plezier hebben jullie, geweldig! Geniet ervan Groet Gerdy & Theo

Marcel

Woeste zeebonken,
Na jullie prachtige verhalen hier een reactie vanuit het prachtige westfriesland, hier staat trouwens een prachtige wind om te zeilen !
Dat jullie zo ver gaan om te zeilen en jullie weten het zeker dat het dolfijnen waren, kan me goed herinneren dat iemand deze ook zag op de waddezee.
Ik hoorde van renate dat jullie wat problemen hadden met lekkage bij de stroefas(gallan).
Gelukkig is deze verholpen en hebben jullie de reis spoedig kunnen vervolgen.
Vanuit hier wens ik jullie een goede en gezellige reis toe, slaapt Cor wel, vermaakt rene zich en gaat alles goed met Paul de kapitein.
Heeft Peter al wat aansluiting, wie verzorgt het eten nu ?
Als ik dit zo schrijf dan mis ik jullie toch wel een beetje.
Nu zie wel zoon Ids kampioen worden met voetbal.
Het is erg leuk om jullie reisverslag te volgen via de mail en zo op de hoogte te blijven van jullie avondtuur.

Mannen geniet ervan !!!!!!!!!

bert en yvonne

Leuk te horen dat jullie onderweg zijn.
Alle ingredienten aanwezig voor unieke momenten
Gezellige ploeg zeeschilpadden dolfijnen goede wind zon geniet er lekker van

Yvonne en bert

Ester

Ik moest vreselijk lachen om een sms bericht van René, waarin hij vertelde achteruit gegeten te hebben. Wat voor Ionische bruinvis zou dat zijn? Of eten ze aan boord eerst een toetje en dan Italiaanse tagliatelle? Nee hoor, dat is gewoon kotsen! Op naar de volgende 300 mijl. Liefs, Ester.

anneke

Dat gaat ondanks de vertraging van afgelopen week als de gesmeerde bliksem zo snel.
Wat leuk dat zwemmende gezelschap! Liefs

Yvonne

ooooh....dat klinkt allemaal fantastisch. ik laat het Mario maar niet lezen ;)......mist hij nu allemaal helaas. Jullie hebben er aardig de vaart erin! Volgens mij moet het fantastisch mooi zijn. Ben benieuwd naar de foto's. Goede vaart en vooral veel plezier

Monique

Een tikkie jaloersmakend is dit wel hoor. Op het water, schildpadden, dolfijnen....... Leuk om te lezen!
Veel plezier de volgende mijlen.

Joop , Firecrest.

Het feest wat zeilen heet, bloeit op, schildpadden, dolfijnen, heerlijk zee windje.
Geweldig, hoop jullie te zien in Portimao, waar het 32 graden is en de Dolfijnen ook met mijn bootje spelen.

Behouden vaart, en slurp de energie naar binnen.

Joop, van de Firecrest.

Sjoerd Oosterman

Wat geweldig allemaal, ook helemaal niet jaloers, super wat jullie aan zeeleven voorbij zien zwemmen. Jullie hebben aardig de gang erin, of zwemt Cor voorop met een touwtje. Hopend op een mooi zwz windje (lekker warm) succes en bedankt voor de mooie verslagen. Behouden vaart, Sjoerd.

Cees en Helma

Wat een ervaring!! Te gek hoor Geniet maar lekker!!
Liefs Cees en Helma

amul@quicknet.nl

stoere zeebonken hier vanuit het natte holland,
zoek ik nog nog een baantje, eventueel voor dekzwabber of als ketelbinkie hierbij doe ik nu een open sollicitatie (grapje).
nogmaals, veel vaar en plezier met elkaar.
Marian

anneke

Spannend, 3,5 tot 4 meter hoge golven. Ben nu blij dat ik niet aan boord zit. Als ik jullie volg via clicktrace zie ik hoelang de stukken zijn en hoe lang der afstanden zijn in kilometers. groetjes