Kitnos-.Athene

Om op tijd aan het vaste land te zijn moeten wij De koers nu naar Kitnos uitzetten, en dan is het nog maar een klein stukje naar het vaste land. Hier eindigd voor mij en de kinderen het avontuur en Rene Cor en Mario zullen aanmonsteren, om de reis samen met Paul te vervolgen. Vervelend maar er heeft zich een "klein probleem" aangekondigd. Er sijpelt wat water bij de schroefas naar binnen onder de moter Paul en Vincent hebben al wat gehoost maar dit zit ons toch niet lekker. Op het eiland aangekomen spreek ik een griekse visserman. Yaris heeft zijn hele leven op zee gezeten en wil wel even kijken. Wat een lieve man! Haalt meteen nog een vriend erbij, en samen liggen zij onder de moter. Zij adviseren om dit toch even na te laten kijken omdat waarschijnlijk de afsluiting niet meer goed functioneert. Voor de zekerheid hebben wij nog wel een losse bilgepomp gekocht om evt water weg te pompen tijdens het varen. De hele dag is Yaris bij ons gebleven. Hij wilde niets hebben. Uiteindelijk heben wij sávonds wat met hem gegeten. Wij besluiten om de kortste weg naar het vaste land te nemen waar een haven met goede faciliteiten zijn om de boot uit het water te tillen. Dit is de Olympic Marina bij het plaatsje Soumia.