3 dagen Scillies.....

3 dagen Scillies.....

De bijboot is onderuit de bakskist gehaald en na het oppompen kunnen we naar het vaste land om daar eens een kijkje te nemen. In twee shifts worden we door René naar de kant gevaren. Het motortje moet nog even wennen, en we moeten dan ook een klein stukje peddelen om de kant te bereiken. Uiteindelijk de motor even open gemaakt en hier en daar wat vet en olie gesmeerd, waarna hij nu weer loopt als een naaimachine. Op het eiland een rondje gewandeld en hier en daar wat foto's geschoten. Na deze wandeling een terrasje aan het water opgezocht, een lekker koud biertje gedronken en bij dit tentje uiteindelijk ook gegeten.

De volgende morgen besluiten we om na een douche en het ontbijt te vertrekken van St Mary's naar Tresco Island. Ook hier vinden we een beschutte baai in ontzettend helder water. Wat is het hier mooi. De Tresco Abbey Gardens zijn een begrip op dit eiland en we wandelen in de loop van de middag naar het zuiden van dit eiland om deze tuinen te bezoeken. De aanleg van deze tuinen is gestart in 1834, en er groeien planten en bomen uit Mexico, Zuid Africa, Australië, Noord- en Zuid Amerika. De terugweg lopen we langs de waterlijn en stranden uiteindelijk op een terrasje.

Joop besluit na het eerste biertje om naar de boot terug te gaan om alvast met het avondeten te beginnen.

Vandaag alweer de laatste dag op de eilanden, maandagochtend vroeg maken we de kleine oversteek, ca 36 mijl, naar het Engelse vaste land waar wij, René, Joop en Cor, van boord gaan en waar Renate, Vincent en Ilse aan boord komen.

Om zoveel mogellijk van de eilanden te zien varen we naar een baai bij het eiland St. Agnes, een kleine baai waar we ook weer aan een bal kunnen liggen. Bij laag water staat er nog 15 cm water onder de kiel, maar bij hoog water 5,85 meter. Genoeg dus voor de Johanna. In deze baai ligt een dam welke bij laag water droog valt en de eilanden Gugh en St. Agnes met elkaar verbindt.

Vanaf het eiland hebben we een schitterend uitzicht over de rotsen en de Oceaan.

Na onze rondgang over het eiland worden we weer netjes door René naar de boot gebracht, het motortje moet nog steeds erg wennen aan de omstandigheden. Als René aan boord probeert te stappen horen we een kreet en een plons en verdwijnt René tussen de twee boten in het redelijk frisse water. Na een douche en droge kleren wordt de motor uit elkaar gehaald en weer vakkundig in elkaar gezet. Na deze reparatie blijkt de motor er veel minder moeite mee te hebben om te blijven draaien en maakt René nog even een proefvaart. Nu klimt hij wel droog aan boord en kunnen we aanvallen op de door Joop gemaakte warme maaltijd.

Ester

Vandaar dat ie niet reageert op onze appjes!

bert en yvonne

Mooi verhaal weer dankjewel paul en alle anderen.

marcel van der molen

zo leuk om te lezen, geniet van jullie vakantie!