Nacht doorgevaren naar Guernsey

Wij zijn om 6 uur vertrokken uit Camaret om op tijd bij de Chenal du Four. Vieux-Moines aan te komen. Dit is een versmalling van vaarwater waar erg veel stroming staat. Om dit stuk rustig door te varen is het verstandig om hier bij kentering van tij doorheen te varen.

De eerste nachttocht met het gezin op de Johanna is rustig verlopen. Het was een heldere nacht en veel sterren. Ik heb de eerste wacht gehouden en Paul de tweede. Voor mij best wel weer even wennen, maar na het in mijn eentje overstag gaan in het donker was ik weer helemaal in mijn sas.

De volgende dag de eerste dolfijnen, en een zeeschildpad gespot! Om 10 uur varen wij de haven van Guernsey in. Het zonnetje schijnt volop. De eerste warme dag in veertien dagen tijd!

Guernsey is een Engels eiland, St Peters Port is een mooi Engels stadje met leuke oude straatjes, en een aantal mooie oude kerken.

Vandaag de boot in orde gemaakt om morgen richting Cherbourg te varen. Langzaam aan zijn we de laatste grote tocht richting Nederland aan het voorbereiden. De weergoden zijn goed gestemd.

Tot de volgende internetverbinding!

Reacties

Reacties

Conny

Ik heb jullie net zien varen ergens boven Guernsey! Leuk, ik heb gezwaaid hoor! (nee, ik ben niet gek haha)

DirkJan en Gerie

Ook al is onze zoon Cor niet meer aan boord, toch volgen wij jullie op de voet (is wel moeilijk in het watermaar zo noemen wij dat nu eenmaal.) Wij genieten van jullie verhaal en de foto's. Je kunt merken dat er nu een vrouw aan boord is, je krijgt meer foto's van stadjes en leuke winkeltjes. Nog veel plezier verder en een goede thuisreis. DirkJan en Gerie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!