Cartegena (SP) - Gibraltar (GB)

Hallo allemaal,

Na een extra dagje rust en de paella van zondagavond met een froozen Yoghurt toe op aanraden van Paul, konden we maandag eindelijk vertrekken naar onze volgende stop : Gibraltar.

De haven uit bleek de wind niet uit de goede richting te komen en dat er een flinke deining stond van de vorige dag. Een deining met golven van een meter of 3 bij geen wind was voor onze nieuwe opstapper Norbert een goede gelegenheid om een beetje 'ingeslingerd' te worden. Zoals gezegd konden we de het rak richting Almeria niet bezeilen maar met af en toe weer een zeiltje bij konden we in de loop van de eerste nacht de bocht bij Cabo di Gata (Almeria) ronden, op weg naar Gibraltar.

Omring door aan de ene kant de plaatselijke vissers en aan de andere kant de grote vaart voeren we op de motor bij windstil weer en een volledig vlakke zee richting Gibraltar. Op het vlakke water konden we in de verte een groepje dolfijnen zien springen welke ook nog even voor de Johanna kwamen spelen.

In de loop van de morgen kwam Gibraltar in zicht waar we om ca 11 uur in de jachthaven konden afmeren. Tijdens onze brunch werden we opgeschrikt door een landend vliegtuig op nog geen 50 meter afstand, want de jachthaven ligt naast de landingsbaan van de plaatselijke vluchthaven.

We maken ons nu op voor de volgende etappe richting Lissabon, deze stad zullen we waarschijnlijk niet halen, maar we proberen zo ver mogelijk te komen.

Ook Joop in Portimao zullen we waarschijnlijk niet kunnen bezoeken, maar wellicht op een latere trip richting het zuiden kunnen we elkaar treffen.

Jullie horen met een dag of twee wel waar we de Johanna moeten achterlaten.

Groet,

De zeebonken