Messina - Cagliari

Hallo allemaal,

Zoals beloofd hierbij een verslagje van onze volgende etappe van Messina op Sicillië naar Cagliari op Sardinië.

Peter heeft inmiddels zijn spullen opgeborgen en we kunnen vertrekken voor de volgende trip op naar uiteindelijk Lissabon. Om de langste etappe(Messina naar Cartegena)ietwat te breken besluiten we toch via Sardinië naar Cartegena (SP) te zeilen. Vanuit Messina is dit ongeveer 305 mijl zo'n 3 dagen varen. We vertrekken na de gebruikelijke koffie en wifi om 14.30 uur op de motor want de wind laat ons wederom in de steek. Op de boot hebben we heerlijke salade gegeten welkedoor René werd gemaakt. 's Avonds nasi gegeten op een rustige zee met nog altijd land in zicht. Na een nacht rustig gezeild te hebben hebben we afscheid genomen van Sicilië.

In de middag steekt de wind op en zetten we koers naar denoordpunt van Sardinië, in dehoop dat de wind zal draaien in een voor ons betere richting. Ondanks de hardere wind weet Paul nog een maatltijdRaviolli voor ons 3 -en te bereiden.Ook heeft hij een nieuw recept voor de saus, wij noemen het concrete. Peter moet nog acclimatiseren en slaat deze maaltijd maar even over.

De wind neemt in de loop van de avond in kracht toe en bereikt in de nacht zelfs een dikkewindkracht 6. Ook neem de zeegang toe met golvenvan wel 3,5 tot 4 meter. De Johanna houdt zichheel goed, maar de bemanning heeftwat moeite om de schuine vloeren goed te belopen en houdt hier enkele blauwe plekken aan over.In de middag neemt de wind in kracht af en onder Sardinië verdwijnen ook de hoge golven. We besluiten om nog even door te varen naar Cagliari en niet de eerste de beste haven in te varen.

Erg leuk om al jullie reacties te lezen.

Nu hangen onze zeilpakken over de giek en zitten wij aan de koffie met wifi.

Jullie horen weer van ons vanuit Cartegena in Spanje.

bert en yvonne

Zo te lezen vermaken jullie je goed.

Wij zullen vanuit zeeland flink blazen voor wat wind.

Behouden vaart.

bert en yvonne

Wij volgen jullie via marine traffic(op de gsm via app gedownload)
Is een aanrader.
Wij zien op de minuut waar jullie zijn hoe hard jullie varen etc.

Gr.

Sjoerd Oosterman

Hee stoere zeebonken, rap gedaan mag ook wel met een bries van 6, hoop dat jullie dat de rest ook hebben, wat leuk om jullie verslagen te lezen.
Goeiwe reis naar spanje, maken jullie ook wat foto`s.
Bert en Yvonne, super tip die app, bedankt

joop & conny

Tsjonge jonge, dat klinkt als de ultieme zeebenentest! Leuk om te lezen, en weer een heel goede vaart op weg naar Espagna. Portimao komt al dichterbij. Koffie (of iets sterkers) aan boord v d Firecrest niet vergeten hè!

marcel en bianca

hallo globetrotters, onder welke naam zijn jullie op marinetraffic te volgen? groetjes en veel plezier

Marcel en jeltje

Hoi Paul en maten,
Blijven schrijven! Het is zo leuk jullie verhalen te volgen. We voelen de golven met jullie mee!

Ester

Cartagena Partytime! Dagje rust voor jullie. Al aan de paëlla met sangria geweest? Nee, een biertje smaakt vast beter. Lekker slapen vannacht en morgen vroeg weer op. Goede reis verder richting Gibraltar!

marievan velden

wat mooi met die dolfijn en jullie plezier
ik volg het goed en blijf goed eten